vineri, 11 martie 2011

Prajitura Nistisimo


M-am gandit ca poate veti vrea sa faceti ceva dulce in week-end si, cum este post, iata ca am facut si eu un dulce de post... Reteta am gasit-o pe Bucataras.ro, dar am ajustat-o ici si colo, dupa gustul meu. Este o prajitura foarte buna, cu ingrediente ieftine. Iata ce ne trebuie:

INGREDIENTE:

3 cani si jumatate de faina
1 praf de copt
1 cana zahar brun
1 cana de stafide (sau 2 banane taiate felii, daca preferati)
1 cana alune nesarate, dar prajite, taiate fin (sau nuci, fistic etc.)
2 lingurite scortisoara
1 cana si jumatate suc de portocale
3/4 cana de ulei de masline

Intr-un bol se amesteca faina cu zaharul, alunele/nucile, stafidele (sau bananele) si uleiul pana se formeaza un aluat cleios. Acum se adauga sucul de portocale in care am stins praful de copt.

Vasul de yena sau tava (de chec) se tapeteaza cu ulei si faina. Turnam amestecul obtinut in tava si introducem la cuptorul preincalzit. Cuptorul nu se deschide pentru primele 30 minute.

Lasam in cuptor pentru 1 ora, la o temperatura de 180 grade Celsius (foc mediu). Dupa ce s-a scurs acest timp, cel mai bine ar fi sa testati aluatul, ca sa fiti siguri ca s-a copt. Pentru asta, folositi cu incredere scobitoarea sau un bat de lemn pentru frigarui. :) Daca aluatul nu se lipeste de scobitoare, inseamna ca o puteti scoate din cuptor.

2 comentarii:

  1. Arata foarte bine si eu sunt fana a prajiturilor pe care le poti incropi cu ce gasesti prin casa. Ca pana te duci la magazin iti trece cheful de prajitura :)

    RăspundețiȘtergere

Comentariul tau este asteptat cu drag