luni, 31 mai 2010

Tort "castel" de ciocolata cu crema Custard


La multi ani, Maria!!! Micuta noastra printesa tocmai a implinit un anisor, si ce era mai potrivit decat un tort in forma de castel? :) Noi suntem mari fani Disney, nu cred ca exista desene animate mai frumoase si mai educative pentru copii! Asadar, personajele minunatului Walt Disney inveselesc si viata copiilor mei, iar aniversarile lor nu pot trece fara a-i invita si pe acesti iubiti prieteni de pe ecran! :)

Pentru tort, am optat pentru un blat de ciocolata pentru care planuisem o crema de capsuni. Cu foarte putin timp inainte sa ma apuc de prepararea tortului, am aflat ca unora dintre invitatii nostri la masa nu le priesc capsunile, asa ca a trebuit sa ma decid repede pentru o alta crema; am ales o crema de vanilie, metoda Custard. Iata o feliuta si pentru voi! :)

INGREDIENTE:

Pentru blat:
7 oua de marime mijlocie
130g faina
140g zahar (sau 125g fructoza)
50g amidon
100g unt topit si racit
20g cacao
2 lingurite praf de copt
un praf de sare
coaja de portocala razuita

Pentru crema:
2 lingurite esenta de vanilie
500ml litru lapte
5 galbenusuri
120g zahar (sau 100g fructoza)
1 lingura amidon alimentar (sau de faina, daca vreti o crema mai groasa)

Pentru insiropare:
150g zahar
150ml apa

Aceste cantitati sunt pentru un tort mai micut. Daca vreti unul mai mare, ca cel din fotografie, nu trebuie decat sa dublati cantitatile.

Turnurile sunt din salam de biscuiti (reteta, aici), totul invelit in pasta de zahar. Acoperisurile turnurilor sunt cornete de inghetata date prin ciocolata topita.

Preparare:

Se bat albusurile spuma tare cu un praf de sare. Se amesteca galbenusurile cu zaharul, untul topit si racorit si zaharul cu vanilie macinata pana devine un amestec omogen. Faina se amesteca cu praful de copt, amidonul, cacaoa si coaja de portocala, dupa care se adauga la galbenusuri, mixand usor. Se obtine un amestec gros care se adauga la albusurile batute si se mixeaza usor pana se încorporeaza perfect. Se toarna în tava unsa cu unt si tapetata cu faina si se da la cuptor (preîncalzit la 170°C) pentru maxim 30 minute.

Cînd blatul e copt, se scoate din tava si se lasa la racit pe un gratar. Se taie blatul în trei felii.

Siropul se face fierband impreuna apa si zaharul pana se ingroasa putin. Cu acesta (odata ce s-a racit) se insiropeaza blaturile, rand pe rand, pe masura ce asamblam tortul.

Preparam si crema astfel: se pune laptele la fiert, intr-o cratita. Intre timp, bateti galbenusurile cu zahar pana se ingroasa si devin pale la culoare. Adaugati esenta de vanilie in laptele fiert. Turnati acesta compozitie, putin cate putin, in galbenusuri, amestecand continuu. Dupa ce ati turnat tot laptele, puneti compozitia obtinuta inapoi pe foc, amestecand continuu, pana ce crema se ingroasa destul cat sa acopere spatele lingurii de lemn. Nu o lasati sa fiarba, fiindca se poate taia. Dupa ce ati terminat de gatit crema pentru tort, lasati-o sa se racoreasca acoperita cu o pelicula de folie alimentara (ca sa nu faca crusta).

Ornati tortul dupa gust! Eu l-am invelit cu pasta de zahar, dupa reteta Lissei-"maini de aur". :) Daca doriti sa colorati pasta, in loc de apa folositi suc de sfecla rosie (ca sa obtineti o pasta roz), infuzie de sofran (obtineti galben) sau stoarceti un pic de spanac (pentru verde). Pasta este foarte usor de facut si se modeleaza atat de bine! Va mai trebuie doar imaginatie si timp! :) Eu am construit acest "castel", insa nu mi-am permis sa petrec asupra lui atat timp cat as fi vrut (pentru toate detaliile pe care le aveam eu in minte) fiindca m-am ocupat si de copii. Totusi, nu voi renunta sa mai creez cate ceva dragut pentru familia mea, chiar daca nu iese totul perfect, ca in imaginatia mea... :)




2 comentarii:

  1. Simona ,e foarte frumos tortul ,ce ma bucur ca ti-a reusit pasta .
    La multi ani scumpei tale fetite ,sa creasca mare ,frumoasa si sanatoasa si tu sa-i faci torturi la fel de frumoase .
    pupici pentru amandoua.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Lissa! Poate ca intr-o zi voi avea mai mult timp sa ma ocup de detalii decorative pentru torturi astfel incat sa arate precum mi le imaginez inainte sa ma apuc de ele... Pana atunci, cresc copilasi! :)

    RăspundețiȘtergere

Comentariul tau este asteptat cu drag