luni, 23 martie 2015

Dovlecei pane - reteta de post

Astazi, am sa public reteta pentru dovlecei pane, varianta de post. Am invatat sa fac paneul pentru acesti dovlecei de la maicutele de la Varatic, acum multi ani. Desigur, am mai invatat si alte retete de la ele, si le voi prezenta in timp...

Mai intai, iata de ce avem nevoie:

- 1 dovlecel mai tanar/verde
- faina
-apa
- boia de ardei dulce
- usturoi granulat
- daca aveti vegeta naturala, fara glutamat, va sfatuiesc sa o adaugati si pe aceasta la aluatul de pane
- sare
-ulei pentru prajit

Turnati o cantitate oarecare de faina intr-un castron (nu va pot da cantitatile, este in functie de marimea dovlecelului si de cat de gros vreti sa va iasa paneul - incepeti cu aproximativ 150 g si mai adaugati daca este nevoie). Treptat, adaugati apa in timp ce amestecati cu o lingurita. Continuati sa adaugati si sa amestecati pana va iese o pasta groasa ca smantana. Condimentati acest aluat cu sare, vegeta, boia de ardei dulce, usturoi granulat, chiar si piper, toate cantitatile dupa gust.

Taiati dovlecelul in felii groase de circa jumatate de cm. Puteti sa-l feliati din timp si sa presarati sare pe el, apoi sa lasati feliile sa se inmoaie pe un fund de lemn inainte sa le prajiti. Eu am sarit peste etapa asta si mi s-au parut la fel de gustosi. Adica, am luat fiecare felie de dovlecel si am trecut-o printr-o "baie" de faina, le-am scuturat bine si apoi feliile mele au facut iar baie; de aceasta data, in aluatul de care va spuneam. In final, au ajuns in baia de ulei incins (dar sa nu fie prea incins, ca se ard, se innegresc) pe care-l tineti apoi la foc mediu. Cand s-au prajit suficient pe o parte (2-3 minute), ii intoarceti pe cealalta, apoi repede pe o farfurie pe care ati asezat din timp servete de hartie (care sa absoarba grasimea). 


Eu am servit acesti dovlecei copiilor cu ketchup fiindca asta le place, insa voi puteti sa va infruptati din ei dupa ce i-ati trecut prin mujdei de usturoi. Sunt mai mult decat gustosi, ii recomand cu multa caldura! 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul tau este asteptat cu drag