miercuri, 18 martie 2015

Piesa de teatru pentru copii

Copiii mei au fost actori intr-o piesa de teatru primavaratica, scurta dar cu invataturi, scrisa si regizata de mine. :) Spectatorii au fost membrii mai apropiati sau indepartati ai familiei adunate la o masa festiva. 

A fost destul de distractiv pentru noi toti, iar cei mici au luat in serios acest proiect, l-au vazut ca pe ceva extraordinar de dragut si ca pe ceva important. Deci, daca vreti si voi sa va inspirati si sa va jucati cu copilasii vostri, poate in zilele cand afara ploua sau nu puteti iesi din alte motive, dar si daca vreti sa predati elevilor de varsta mica, m-am gandit sa va redau aici dialogurile intre personaje...

In primul rand, trebuie spus ca piesa a fost jucata de cei trei copii mai mari ai mei, un baiat si doua fetite. Baiatul era un carabus, iar fetitele erau doi fluturasi cu roluri foarte diferite (trebuie sa vi-i imaginati cu costumase colorate corespunzator si cu aripioare).  Voi nota asa: 
  • A pentru fluturasul de pe camp 
  • C pentru carabus 
  • M pentru fluturasul doctor
Fluturasul A zboara prin camera, iar la sfarsit se opreste pe o floare (facuta de noi din hartie colorata).

A: Ce zi frumoasa, ce placut e la soare! Cat ma bucur ca a venit primavara! Infloresc iar campiile, voi putea sa zbor din floare in floare si sa ma joc afara!

Intra carabusul C, bazaind. Se asaza undeva mai departe de fluturas, stingher si privind cu jind la el.

C: Ce frumos e fluturasul acela, dar si eu seman cu el in mai multe feluri... Am si eu aripi, chiar daca nu la fel de frumoase ca ale lui. Am si eu 6 picioare, chiar daca nu la fel de frumoase, si am si eu o culoare, chiar daca nu la fel de frumoasa, insa sunt mandru de ea!

A: Nu mai visa atat, nu esti decat un carabus! Ia uite la mine, ce frumoase sunt aripile mele!
Fluturasul A incepe sa zboare si dupa cateva cercuri in aer se izbeste de perete si cade.

A: Ajutor! Ajutor! Mi-am lovit aripioara, nu mai pot zbura!

C: Asteapta, vin eu sa te salvez! Tine-te de mine, te duc acum la spitalul de fluturasi!

Carabusul C il ia in spate si se duc la fluturasul M.

M: Buna ziua, eu sunt doctorita Fluturica! Ce ai patit?

A: Vroiam sa-i arat carabusului ce frumos sunt eu si m-am lovit la aripioara, iar acum nu mai pot sa zbor.

M: Haide sa te pansez! Uite, acum e mai bine! Altadata, sa nu te mai lauzi, ca sa nu mai patesti ceva rau!

A: Carabusule, te rog sa ma ierti! Eu am fost rautacios cu tine si tu asa de bun! As vrea sa fim prieteni!

Gazele se imbratiseaza toate si incep sa cante un cantecel vesel, in ton cu sceneta, in timp ce se tin de mana si se invart in cerc:

AMC: "Sus, sus, tot mai sus, zboara fluturasul meu! Sus, sus, tot mai sus, fluturasul meu!"

A fost o sceneta scurta, dupa cum vedeti, dar e destul pentru niste copii de 4-7 ani. Lor li s-a parut ceva maret si au primit multe aplauze pentru munca lor. Acum, am nevoie de alte idei pentru piese care sa-i invete ceva, nu doar sa se joace ca sa treaca timpul. Astept propuneri din partea voastra! :)

Photo credit: "Play Time Written in Kids Letters" by Stuart Miles
www.freedigitalphotos.net

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul tau este asteptat cu drag